Öğretmenle Mücadele Kanunu (ÖMK)

Yusuf Yahya

28-06-2024 18:48

ÖMK, meclise geldi.

Maddeler, insanın ruh halini bozuyor.

Öğretmenleri, majör depresyona sokacak gibi görünüyor.

Üzücü...

Tarkan'ın son albümünden bir parçayı öğretmenlerimize uyarlayarak onlara ithaf ediyorum. Çok da bir değişiklik yapmadım aslında. Tarkan sanki bunu öğretmenler için seslendirmiş. Gerçi her şarkı artık öğretmeni anlatıyor da diyebiliriz. Kimsesizlik, öğretmeni şarkıya ya da türküye sığdıracak ya da sığındıracak.

 

Gelelim şarkıya, şöyle ki:

 

Öğretmenle ve Öğretmen Adayıyla Savaş

 

Acı çekmekten zevk almaya

Programlanmışız arkadaş...

 

Ara dur, ara dur,

Kolaysa gel de kendini bul

Öyle bi' yol çizmiş ki MEB

Ha bire düşerek olmuşuz kedere kul...

 

Gülse de sözün, gizlese de yüzün

Ele veriyor gözlerdeki hüzün

Öyle bir yük yüklemiş ki MEB

Yıkılıp hep altında ezilmişiz bu yükün...

 

Acı çekmekten zevk almaya

Programlanmışız arkadaş

Akacak illaki gözden o yaş...

 

Ne zaman ufkumda bir ışık parlasa

İter beni karanlığım dipsiz kuyulara

Ne zaman içimde bir gonca umut açsa

Batıverir doğacak güneşim

MEB'e karşı yenik düşerim...

 

Acı çekmekten zevk almaya

Programlanmışız arkadaş

Akacak illaki gözden o yaş...

 

Hep bi' dram, hep bi' gam

Bi' arıza "Hazır ol'da" her an

Olacak illaki öğretmenle savaş...

 

Bir bulmacadır dün, çöz dur, çöz dur

Kur, kur kafada, kur dur, kur dur

Öyle bi' boşluk ki içinde

Doldurmak için uğraş dur...

 

Bir bulmacadır dün, çöz dur, çöz dur

Kur, kur kafada, kur dur, kur dur

Öyle bi' boşluk ki içinde

Doldurmak için uğraş dur...

 

Ne zaman ufkumda bir ışık parlasa

İter beni karanlığım dipsiz kuyulara

Ne zaman içimde bir gonca umut açsa

Batıverir doğacak güneşim

MEB'e karşı yenik düşerim,

Hey gidi Ziya Hoca dönemi düşlerim...

 

Acı çekmekten zevk almaya

Programlanmışız arkadaş

Akacak illaki gözden o yaş...

 

Hep bi' dram, hep bi' gam

Bi' arıza "Hazır ol'da" her an

Olacak illaki öğretmenle savaş...

 

Acı çekmekten zevk almaya

Programlanmışız arkadaş...

 

Bu iş, öğretmenle ve öğretmen adayı ile mücadeleye ve savaşa dönüyor. Öğretmenlikten soğutma mı diyelim? Malum, sokaktaki 80 kişiden 1'i öğretmen ya, fazla geliyor ya kamu fonuna.

Öğretmene karşı geliştirilen ön yargılarla işler kotarılıyor. Ah iyi öğretmenim ah!

Bir yerden sonra ipler kopabilir ve eğitim çökebilir.

Çok çok üzgünüm.

Kötü öğretmen profili üzerinden çıkılan ve adeta baş koyulan bu yolda birçok iyi ya da iyi potansiyelli öğretmen heder olabilir. Birçok iyi öğrenci de öğretmenlikte gelecek göremediği için öğretmenliğe yanaşmaz. Yaraşmayı, yarışmayı aklının ucundan bile geçirmemiş olur. Kurtuluştur, kafa rahatlığıdır aslında. Öğretmenliğe adım atıp da adavet hissedeceğine en doğru seçilim değil midir bu yol? En azından hayatını sürdürür. Bilindiği üzere intihar ederek hayattan göç eden çok öğretmen gördük. Kahrolduk...

Akademi amenna, ama akademiye öğretmen ve adayı gelişmek için koşa koşa gitmeli. Biri eksik görüldüğü için gitmemeli, diğeri de cüzi maaş ile bir sürünceme içine atılmamalı.

Koşa koşa gidilecek bir akademi ortamı, imkanı ve fırsatı sunulmalı. Muteber hissiyatı yaratacak akademi kültürü oluşturmalı. Diğer türlü her şey prosedüre, korkutmaya, tehdide, gereksiz iş yükü algısına evrilir. Öğretmen, uzman ya da başöğretmen olunca itibarı mı arttı; seviyesinin üstüne mi çıktı; kendisini bilgi ya da donanım yönünden düz öğretmenden daha mı iyi hissediyor; potansiyelini mi zorladı? Akademilerde sinema, kitap, müzik, tiyatro gibi kulüpler olsa ve gönüllülükle işe başlansa... Akademi kadrosuyla öğretmeni büyülese... Dostlar alışverişte görsün olmasa... Akademide öğretmen hakikaten başkalaşsa ve öğretmenliğini büyütse... Akademi, öğretmeni meslek hayatında ileri taşıyacak öncü rol oynasa... Akademi her bakımdan öğretmenin gözünü açsa... Öğretmen akademili olmak için can atsa... Akademi öğretmene çekici olsa...

Şu durumda akademi algısı soğuk ve itici görünüyor. Niye acaba?

 

Bunun sonu öğretmenle mücadeleye doğru gider.

Bu da herkesi yorar, yorar, yorar.

Pirus zaferleriniz olur.

Ve birçok eğitim neferini de kaybedersiniz.

Veeee siyasi yerleşkeye dönerse işte o zaman iş eğitim alanından çıkıp tehlikeli boyutlara yol alır?

Hülasa tehlikeli bir oyunun içindeyiz.

Saygılar sunuyorum.

 

 

DİĞER YAZILARI Eğitimin, Siyasete Zamanı Yoktur 01-01-1970 03:00 Yeni Maarif Modeli: Eğitim Havası Ağır 01-01-1970 03:00 Proje Düşleri, Hayat Gerçekleri 01-01-1970 03:00 Toplumdaki Çürümeye Karşı öğretmenler Neden Etkisiz? 01-01-1970 03:00 Koştur Koştur Öğretmenlik, Sükunet ve Dinginlik! 01-01-1970 03:00 Kapı Tekmeleten Okul Müdürü: Otokontrol Dersi 01-01-1970 03:00 Sessiz Devrim mi, Sukutuhayal mi? 01-01-1970 03:00 Maarif Modeli Huzursuz Etmesin! 01-01-1970 03:00 Havanda Deneme Sınavını Dövmek! 01-01-1970 03:00 Şengör ile Tekin 01-01-1970 03:00 Öğretmen Atanmayacaksa Eğitim Fakülteleri Kapansın! 01-01-1970 03:00 O kadar anlamsız ve gereksiz iş yükü var ki öğretmen üzerinde... 01-01-1970 03:00 Siz Bizim Fonlandırdıklarımızdan Mısınız? 01-01-1970 03:00 Karar: Yetersizsiniz ve Akademiye Yönlendirildiniz! 01-01-1970 03:00 Ekonomik Tedbirler: Rafadan Tayfa 01-01-1970 03:00 Rotasyon 01-01-1970 03:00 Yusuf Tekin’e Çağrı 01-01-1970 03:00 ATAmadan mülakATAMAya 01-01-1970 03:00 10 Mayıs Günü, Öğretmenin Gücü! 01-01-1970 03:00 Bir Canın Ardından  01-01-1970 03:00 Ruh Üfle! Of, Püf Deme! 01-01-1970 03:00 Kazuistik Müfredat mı? 01-01-1970 03:00 Yılan Hikayesi 01-01-1970 03:00 Öğrencinin ''Kendimi Öğrenmiyorum!'' Haykırışı 01-01-1970 03:00 Belediyeler Eğitimin Merkezinde Olsun! 01-01-1970 03:00 Sosyal Etkinlikler Karneye Girdi - Çıktı! 01-01-1970 03:00 Öğretmeni Güçlendirmek 01-01-1970 03:00 Müdür ve Öğretmenlerin Yetkisi Az, Sorumlulukları Fazla... 01-01-1970 03:00 MEB Yönetici Atama: Ne Varsa Eskilerde Var... 01-01-1970 03:00 Okullarda İş Günü 200 Gün Olacakmış. Eğitimde Asıl Mesele Nicelik mi, Nitelik mi? 01-01-1970 03:00 MEB Müfredatı: İyi İnsan Yetiştirecek mi? 01-01-1970 03:00 Yusuf Tekin, çocukları okulda daha fazla tutmakla övünüyor! 01-01-1970 03:00 Yorgun Savaşçılar 01-01-1970 03:00 Müfredat Revizyonu Üzerine 01-01-1970 03:00 Öğretmenler Kara Kara Düşünüyor! 01-01-1970 03:00 Okul Bazlı Performans Değerlendirme, Ama Nasıl? 01-01-1970 03:00 Herkes Bir Hava iken Netice Berhava 01-01-1970 03:00 Sil Baştan: Büyük Eğitim Devrimi 01-01-1970 03:00 Yusuf Tekin'in hızından nasiplenemeyen konular 01-01-1970 03:00 Değişiklerle Değişmeyen Bakanlık 01-01-1970 03:00 Mülakat 01-01-1970 03:00 Yeni Ders Yılı Başlarken… 01-01-1970 03:00 2 Yıllık Esaret: Toplu Sözleşme 01-01-1970 03:00 Siyah Beyaz Bir Eğitim Hikayesi 01-01-1970 03:00 Yeni DYK ile Toplu Sözleşmeye Dair Çıkarımlar 01-01-1970 03:00 Toplu Sözleşmede Hayali Bir Enstantane 01-01-1970 03:00 Memur Memnun Değil 01-01-1970 03:00 Güçlü Öğretmen Güçlü Türkiye  01-01-1970 03:00 Çocuklara değer aşılamanın en güzel yolu büyüklerin örnekliğidir 01-01-1970 03:00 Ziya Selçuk’tan Yusuf Tekin’e... 01-01-1970 03:00 Ali Yalçın’ın ihanet mi edelim sözleri ve memurların durumu 01-01-1970 03:00 Öğretmen Maaşını Yuvarlarsak 30 Bin TL 01-01-1970 03:00 Bu Okul Halleri, Hal Değil Artık! 01-01-1970 03:00 Dağlanan Yüreklerimize Terapi: Kafamızı Dağıtmak 01-01-1970 03:00 Milli Eğitim Müdürü ve Öğretmeni Koruma Kanunu 01-01-1970 03:00 Yetenek Tozu: Piyano Çalan Motokurye 01-01-1970 03:00 Boydan Boya Darboğaz Bir Eğitim Sistemi 01-01-1970 03:00 Kepçe Kepçe Müjde, Kaşık Kaşık Zam Oranı 01-01-1970 03:00 Yaz-Kış Kurs, Yaz-Kış Kurs 01-01-1970 03:00 Mersin Olayının Düşündürdükleri... 01-01-1970 03:00 Uzmanlık Sınavı, Öğretmeni Küçümsedi 01-01-1970 03:00 Uzmanlık Sınavı Öncesi Serenat 01-01-1970 03:00 Mahmut Özer'i Görünce Ziya Hoca'yı Anladı 01-01-1970 03:00 Sayı Kasan Sendikaların Armağanı: 19 Kasım 2022 01-01-1970 03:00 Ey Eğitim Sendikaları, Birleşin! 01-01-1970 03:00 Elimizin Altındaki Anayasa ile Yasalar 01-01-1970 03:00 14 Ekim İş Bırakma Terazisi: Sendikal Ağırlık Yapın! 01-01-1970 03:00 ''Müdür Görev Süresi 12 Yıl Olsun!'' Serenatı 01-01-1970 03:00 1 Ekim Uzmanlık ve Başöğretmenlik Beklenti Günü 01-01-1970 03:00 Bursluluk Sınavına Giremeyen Tek Maaşlı Öğretmen Çocukları  01-01-1970 03:00 Efendiler, Öğretmenlerin Dayanacak Gücü Kalmadı 01-01-1970 03:00 Üçü Bir arada: Müdür Odası, Özel Tuvalet, Değerler Odası 01-01-1970 03:00 Öğretmen kalabilmek... 01-01-1970 03:00 Etkisiz sendikalardan büyük bir istifa dalgası gelebilir 01-01-1970 03:00 Öğretmenlerin canına okumayın, can kulağı ile dinleyin! 01-01-1970 03:00 Siyasi emeller uğruna bu kesimlere prim vermeyin! 01-01-1970 03:00 Nagehan Alçı Yine Sahnede... 01-01-1970 03:00 Sınavı Kaldırın, Öğretmeni Bu Cendereden Kurtarın 01-01-1970 03:00 Önce Uzman Öğrencilik Sonra Uzman Öğretmenlik 01-01-1970 03:00 3 Vakte Kadar Uzmanlık ve Başöğretmenlik Sınavları İptal 01-01-1970 03:00 Çöp Adam 01-01-1970 03:00 Uzmanlık ve Başöğretmenlik Süreci: Sendikalar, Profesörler, Diğerleri 01-01-1970 03:00 Enes Kara’nın Ardından… 01-01-1970 03:00 MEB’de Neye ‘Tamam’ Neye ‘Devam’? 01-01-1970 03:00