Güncel Eğitim Haberleri - Öğretmen Haber Sitesi
Güncel Eğitim Haberleri - Öğretmen Haber Sitesi
Diğer Sayfalar
ÖĞRETMEN

Milyonlarca memur ve işçinin asgari geçim indirimi yükseliyor

Asgari ücrete yapılan yüzde 50.5'lik tarihi zamla beraber çalışma ve sosyal güvenlikte birçok ödeme kalemi de yeniden belirleniyor. Milyonlarca memur, işçinin asgari geçim indirimi de artıyor. Vergi düzenlemesi sadece asgari ücretle çalışanlar için sıfırlanırken diğer çalışanların tamamı Asgari Geçim İndirimi almaya devam edecek.

Milyonlarca memur ve işçinin asgari geçim indirimi yükseliyor
Paylaş:

Genel Çerçeve
Asgari ücretteki artışla birlikte AGİ tutarları da yükseldi. Bekâr bir işçi için 268 TL olan AGİ, yılbaşından itibaren 403,4 TL olacak. Evli ve çocuklu çalışanlarda ise artış daha yüksek oranlarda gerçekleşti.

AGİ, ücretlilerden kesilen gelir vergisinin bir kısmının mahsubu yoluyla iade edilmesi şeklinde uygulanıyor. Eşlerin her ikisi de ücretli ise çocuklar yalnızca sosyal güvenlik yönünden tabi oldukları eşin bildirimine dahil ediliyor.

Uygulama ve Bildirim
Aile Durumu Bildirimi işverenlere yapılmalı.

Evlenme, boşanma, doğum gibi değişiklikler bir ay içinde bildirilmek zorunda.

Çocuk sayısı ve eşin çalışma durumu AGİ oranını doğrudan etkiliyor.

İlk AGİ ödemesi Şubat 2026 maaşlarına yansıyacak.

Özet
AGİ artışı, özellikle çok çocuklu ve eşi çalışmayan ailelerde daha yüksek bir katkı sağlıyor. Ancak düzenleme, yalnızca asgari ücretle çalışanları vergi istisnası kapsamına alıyor. Brüt ücreti 5004 TL’nin üzerinde olanlar için vergi iadesi yine AGİ yoluyla yapılacak.

Bu haber Güncel Eğitim Haberleri - Öğretmen Haber Sitesi tarafından yayımlanmıştır. İzinsiz kopyalanamaz, alıntılarda kaynak gösterilmesi zorunludur.

ÖĞRETMEN Haberleri