Yeni Yıl

Gündoğdu YILDIRIM

30-12-2025 11:12

Dünyanın döngüsüne hiç aklım ermiyor, akıl da erdirmek
istemiyorum.
Nasıl bir dünya ki sürekli dönüyor ve bu dönme sürecinde zaman
dediğimiz kavram gelip geçiyor.
İnsan ölümlü anlayacağınız.
İnsanlar mı?
Dünya üzerindeki tüm canlılar hatta cansız varlıklar…
İyi de insanlar doğmayı, yaşamayı doğal karşılarken, ölümü normal
karşılamıyor.
Yaşama sıkı sıkıya sarılmaya çalışıyor.
Ne kadar yaşama sımsıkı sarılsa da sonuç değişmiyor, ölüm gerçeği
hep karşımıza çıkıyor.
Doğumlar, ölümler…
Yeni yıl aslında bir sayaç görevini görüyor.
Doğadaki döngünün, ete kemiğe bürünmüş hali…
Takvimlerde; yıllar, aylar, günler…
Aslında bir acımasız sona doğru koşarak gidiyoruz.
Bu acımasız sonun farkına varmadan yılın sona ermesine seviniyor,
yeni bir yıl daha yaşayacağımız için kutlamalar yapıyoruz.
Bu da ayrı bir handikap…
Neye üzülmeli neye sevinmeliyiz?
Yeni yıl insanlar için hep bir umut, sanırım onun sevinci…
Yeni bir başlangıç…
Öyle bakılıyor meseleye…

Benim dert edindiğim şey; geçmişin muhasebesi neden yapılmıyor, iyi
bir başlangıç yapılmak için yeni yıl bir fırsat olarak görülmüyor.
Takvim…
Günler, aylar, yıllar…
İnsanlar bu zaman sayacını ciddiye almalı, önemsemelidir.
Her günü ciddiyetle yaşamalıdır.
Ataol Behramoğlu: “Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var: / Yaşadın
mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi...” diyerek başlamış ve son
mısrasını şöyle bitirmişti: Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara,
göğe, bütün evrene karışırcasına / Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata
sunulmuş bir armağandır / Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana
Hala şu gerçeği anlamadı insanoğlu: Kimse kalıcı değil…
Bu dünya Sultan Süleyman’a bile kalmadı…
Bize mi kalacak…
Ahlaklı bir yaşamı içselleştirmek çok önemlidir.
Söylemde değil eylemde insan olmak…
Kabul edelim; insanız ve yeni yılı güzel karşılamak için sevdiklerimizle
bir araya geliyoruz.
Eğleniyoruz…
Eğlenirken, düşünmeliyiz de!
Geçmişin hesabını vermeli, zamanın kıymetini bilmeliyiz.
Dünyanın bir döngüsü var ve bu döngüde dünya hızla yol alıyor.
Dini ve milli bayramlar döngü çentikleridir.
Kendini kontrol et, hatalarından, günahlarından arın ve yola devam
et…

Tabii ki insanız çoğu zaman hatalar yapabilir, dünyevi işlere çok değer
verebilir, insani değerlerden uzaklaşabiliriz.
Günler ve haftalar…
Önemli günler…
Hepsi bizim için…
Yeter ki biz bu önemli günlerden ders alıp, günahlarımızdan arınalım.
Her yıl önemli bunu bilelim.
Bu inançla yeni yıl her birimiz için iyi bir başlangıç olsun.
Bir yıl boyunca iyilikte yarışalım.
Sevgiyi, saygıyı, dostluğu, dayanışmayı büyütelim, halk ve ülke olarak
insani değerlerde dünya ülkeleri arasında rakipsiz olalım.
Ne dersiniz?

DİĞER YAZILARI Küçük İnsanlar 01-01-1970 03:00 Niçin Kitap Okunur! 01-01-1970 03:00 Ünlülerin Özel Yaşamları 01-01-1970 03:00 Bir Öğretmen Öldürüldü 01-01-1970 03:00 Savaş Öldürür 01-01-1970 03:00 Sevgi Kurtarır 01-01-1970 03:00 Yan Baktın! 01-01-1970 03:00 Çocuklar Tatil Başladı 01-01-1970 03:00 Sıradan, Basit, Aşağılık 01-01-1970 03:00 Öğretmen 01-01-1970 03:00 Sorgu Mu, Yargı Mı? 01-01-1970 03:00 Cumhuriyet 102 Yaşında... 01-01-1970 03:00 Yozlaşma: Doğruluk, dürüstlük kalmamış... 01-01-1970 03:00 Futbol 01-01-1970 03:00  Komşuda Pişer! 01-01-1970 03:00 Bilgi! Bilgi! Bilgi! 01-01-1970 03:00 Neden Böyleyiz? 01-01-1970 03:00 Bugün varız yarın yokuz! 01-01-1970 03:00 Edip Akbayram 01-01-1970 03:00 Dağın Öte Yüzü 01-01-1970 03:00 Küçük Düşünmek! 01-01-1970 03:00 Ferdi Tayfur 01-01-1970 03:00 İyilik İyidir! 01-01-1970 03:00 Edebiyat ve Tarih 01-01-1970 03:00 Narin 01-01-1970 03:00 Su bitti! 01-01-1970 03:00 Öğretmene Dokunma 01-01-1970 03:00 Bir LGS Daha Geçti 01-01-1970 03:00 Ben Mi Abartıyorum? 01-01-1970 03:00 Öğretmene şiddet! 01-01-1970 03:00 Mülakat 01-01-1970 03:00 Ulusal Egemenlik 01-01-1970 03:00 Yaşam ve Ölüm 01-01-1970 03:00 Ezberci Eğitime Çözüm! 01-01-1970 03:00 Ezberci Eğitim 01-01-1970 03:00 Kitap Okuyalım! 01-01-1970 03:00 Savaşa Hayır! 01-01-1970 03:00 Postmodernizm 01-01-1970 03:00