Savaşa Hayır!

Gündoğdu YILDIRIM

18-10-2023 11:55

Savaşa Hayır!

İsrail- Filistin çatışmaları bu günlerde şiddetini iyice artırdı. Bir sürü insan çatışmalarda öldü. Bu çatışmalar sanki büyük bir savaşın ayak sesleriydi.

Temennimiz odur ki, bu çatışmaların savaş evirilmeden bir an önce bitmesidir.

Savaşların büyük yıkımlar getirdiğini en çok savaşan taraflar bilir.

Savaş bir cinayettir, savaşın kazananı olmaz.

Düşünürler, bilim insanları, liderler savalarla ilgi bir sürü söz söylemişlerdir.

“Savaş, cehennem felaketidir.” 

“Savaşın sonunu yalnızca ölüler görür.” 

“İlkbaharda ve Sonbaharda hiçbir haklı savaş yoktur. “ 

“Dünya için tek akılcı politika, savaşı ortadan kaldırmaktır.”

“En çok kazanan taraflar savaş alanında asla görünmezler.”  

“Ölmüş biri için savaşı kimin kazandığının hiç önemi yoktur.”

“Barışta oğullar babalarını gömer; savaşta ise babalar oğullarını gömer. “

“Kolaylıkla bitirilebilecek bir savaşı sürdürmek insanlık dışıdır.”   

“Dünyadaki tüm savaşlar iç savaştır, çünkü tüm insanlar kardeştir.”

“Savaş, insan zihninin bir icadıdır. İnsan zihni adaletle barışı icat edebilir.”

“Savaşta, savaşın vahşetinden daha büyük bir "vahşet" diye bir şey yoktur.”

“Yaşlı adamlar savaş ilan eder. Ama savaşması ve ölmesi gereken gençliktir.”

Savaşla ilgili düşünürlerin, bilim insanlarının söyledikleri özlü sözleri daha da çoğaltılabiliriz.

Sonuçta savaşın bir yıkım olduğu gerçeği ortadadır.

Savaşlar yüzünden Sümerler medeniyeti yok olup gitmeseydi, bugün dünyada çok ileri bir medeniyeti yaşanıyor olacaktı.

Ortadoğu coğrafyası medeniyetin kurulduğu topraklardır.

Medeniyetin kurulduğu topraklar bugün kan ve gözyaşının coğrafyasıdır.

Kan ve gözyaşı…

Hiç dinmedi bu gözyaşı…

Suriye’de başlayan, Ukrayna’da devam eden bölgesel savaşların bir ayağı da İsrail- Filistin çatışmasıdır.

Bu çatışmalar birbirinden bağımsız değildir.

 3. Dünya Savaşı denilebilir mi?

Bu tespiti yapmak daha çok erken ama dünyada dengelerin değiştiği de bir gerçek.

Dünya haritası yeniden çizilecek.

Ölenler, çocuklar, yaşlılar, kadınlar…

Görüntüler korkunç…

Bombalar yağıyor şehirlerin üstüne…

Nasıl bir ruh halidir ki tüm dünya bu görüntülere sessiz...

Sadece izliyor…

Ölümler, rakamlardan ibaret.

Tüm insanlık sokağa inmeli, “Savaş değil barış!” demelidir.

Barışı haykırmalıdır.

Savaşsız bir dünya mümkündür.

Dünyayı insanlık kurtaracak!

    

 

 

DİĞER YAZILARI Küçük İnsanlar 01-01-1970 03:00 Niçin Kitap Okunur! 01-01-1970 03:00 Ünlülerin Özel Yaşamları 01-01-1970 03:00 Bir Öğretmen Öldürüldü 01-01-1970 03:00 Savaş Öldürür 01-01-1970 03:00 Sevgi Kurtarır 01-01-1970 03:00 Yan Baktın! 01-01-1970 03:00 Çocuklar Tatil Başladı 01-01-1970 03:00 Yeni Yıl 01-01-1970 03:00 Sıradan, Basit, Aşağılık 01-01-1970 03:00 Öğretmen 01-01-1970 03:00 Sorgu Mu, Yargı Mı? 01-01-1970 03:00 Cumhuriyet 102 Yaşında... 01-01-1970 03:00 Yozlaşma: Doğruluk, dürüstlük kalmamış... 01-01-1970 03:00 Futbol 01-01-1970 03:00  Komşuda Pişer! 01-01-1970 03:00 Bilgi! Bilgi! Bilgi! 01-01-1970 03:00 Neden Böyleyiz? 01-01-1970 03:00 Bugün varız yarın yokuz! 01-01-1970 03:00 Edip Akbayram 01-01-1970 03:00 Dağın Öte Yüzü 01-01-1970 03:00 Küçük Düşünmek! 01-01-1970 03:00 Ferdi Tayfur 01-01-1970 03:00 İyilik İyidir! 01-01-1970 03:00 Edebiyat ve Tarih 01-01-1970 03:00 Narin 01-01-1970 03:00 Su bitti! 01-01-1970 03:00 Öğretmene Dokunma 01-01-1970 03:00 Bir LGS Daha Geçti 01-01-1970 03:00 Ben Mi Abartıyorum? 01-01-1970 03:00 Öğretmene şiddet! 01-01-1970 03:00 Mülakat 01-01-1970 03:00 Ulusal Egemenlik 01-01-1970 03:00 Yaşam ve Ölüm 01-01-1970 03:00 Ezberci Eğitime Çözüm! 01-01-1970 03:00 Ezberci Eğitim 01-01-1970 03:00 Kitap Okuyalım! 01-01-1970 03:00 Postmodernizm 01-01-1970 03:00