Ferdi Tayfur

Gündoğdu YILDIRIM

07-01-2025 12:01

Hangi sanatçı istemez ki yaşarken değer bulmayı, onurlandırılmayı, el üstünde tutulmayı.

Tabii ki her sanatçı ister…

Bizim gibi ülkelerde sanatçılar, maalesef yaşarken değil öldükten sonra değer bulur.

Yaşarken yokmuş gibi davranılmak, öldükten sonra kıymete binmek…

İlginç değil mi?

Öldükten sonra değil yaşarken değer verilmeli sanatçılara...

Doğru olanı budur.

Ferdi Tayfur’un ölüm haberi alınınca sosyal medya resmen ayağa kalktı.

Her kesimden paylaşımlar...

Topyekün bir sahiplenme…

Bu üst düzey ilgiye insan şaşıp kalıyor, “Hayırdır, ne oluyoruz, nedir bu ilgi?” diyor.

Adam kaç aydır hatta kaç yıldır hastane kapılarında sürünüyordu.

Arada haber programlarına konu oluyor, sonra da unutuluyordu.

Kimsenin umurunda değildi Ferdi Tayfur ve hastalığı.

Sanatçı, özel olmalıdır.

Sanatçıya özel ilgi gösterilmelidir.

Hiçbir mevki ve meslek, sanatla denk tutulamaz, sanatçı kadar değerli kılınamaz.

Ne demişti Mustafa Kemal Atatürk: Efendiler! Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz; hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz; fakat sanatçı olamazsınız.

Sanatçının toplumlardaki yeri bu kadar nettir.

Sanat ve sanatçıya çok fazla değer verilmiyor; hatta sanata ve sanatçıya mesafeli duruluyor.

Sanata ve sanatçıya böyle bakıldığı içinde sanatçılar, azınlıklardan, gayrimüslimlerden, farklı inançtan olanlardan çıkıyor.

Düne kadar böyle bir gerçeklik vardı.

Bugün bu gerçeklik az da olsa yıkıldı.

Huzurevlerinde, sokaklarda, köprü altlarında yaşamak zorunda kalan bir sürü sanatçı gördü bu ülke.

Zaman zaman ülke gündemine geldi.

Hiç gündem olmadan konuşuldu geçti.

Bir garip ülkedir Türkiye.

Ülke halkının kime, neye, ne kadar değer vereceğini hiç kimse bilemez.

Ferdi Tayfur’u çok dinleyen, beğenen birisi hiç değilim.

Hiç de olmadım.

Arabesk, bu ülkenin insanlarını bir dönem etkisi altına aldı.

İnsanları hüzne, teslimiyete, kabullenişe sürükledi.

Ferdi Tayfur’un sahiplenilmesi, cenazesine binlerce insanın katılması tabii ki çok güzel.

Sevindirici…

Sanatçı her şeyin en iyisine layıktır.

Cenaze törenine, sanatçıya verilen değerin göstergesi olarak bakmak gerekir.

İyimser bir tablo…

Aslolan odur ki sanatçının dirisine de ölüsüne de sahip çıkılsın.

Sanatçı, her zaman değer bulsun!

Sanatçı, her zaman değer görsün!

 

 

 

DİĞER YAZILARI Küçük İnsanlar 01-01-1970 03:00 Niçin Kitap Okunur! 01-01-1970 03:00 Ünlülerin Özel Yaşamları 01-01-1970 03:00 Bir Öğretmen Öldürüldü 01-01-1970 03:00 Savaş Öldürür 01-01-1970 03:00 Sevgi Kurtarır 01-01-1970 03:00 Yan Baktın! 01-01-1970 03:00 Çocuklar Tatil Başladı 01-01-1970 03:00 Yeni Yıl 01-01-1970 03:00 Sıradan, Basit, Aşağılık 01-01-1970 03:00 Öğretmen 01-01-1970 03:00 Sorgu Mu, Yargı Mı? 01-01-1970 03:00 Cumhuriyet 102 Yaşında... 01-01-1970 03:00 Yozlaşma: Doğruluk, dürüstlük kalmamış... 01-01-1970 03:00 Futbol 01-01-1970 03:00  Komşuda Pişer! 01-01-1970 03:00 Bilgi! Bilgi! Bilgi! 01-01-1970 03:00 Neden Böyleyiz? 01-01-1970 03:00 Bugün varız yarın yokuz! 01-01-1970 03:00 Edip Akbayram 01-01-1970 03:00 Dağın Öte Yüzü 01-01-1970 03:00 Küçük Düşünmek! 01-01-1970 03:00 İyilik İyidir! 01-01-1970 03:00 Edebiyat ve Tarih 01-01-1970 03:00 Narin 01-01-1970 03:00 Su bitti! 01-01-1970 03:00 Öğretmene Dokunma 01-01-1970 03:00 Bir LGS Daha Geçti 01-01-1970 03:00 Ben Mi Abartıyorum? 01-01-1970 03:00 Öğretmene şiddet! 01-01-1970 03:00 Mülakat 01-01-1970 03:00 Ulusal Egemenlik 01-01-1970 03:00 Yaşam ve Ölüm 01-01-1970 03:00 Ezberci Eğitime Çözüm! 01-01-1970 03:00 Ezberci Eğitim 01-01-1970 03:00 Kitap Okuyalım! 01-01-1970 03:00 Savaşa Hayır! 01-01-1970 03:00 Postmodernizm 01-01-1970 03:00