Çocuklar Tatil Başladı

Gündoğdu YILDIRIM

20-01-2026 15:58

 

Günler, aylar, yıllar nasıl geçiyor inanın insan anlayamıyor; bir su misali akıp geçip gidiyor.

Bir arkadaşım, “Okul başladığı gün bilki dönem bitmiştir.” derdi.

Haksız da sayılmaz, yeter ki ilk gün başlasın, gerisi geliyor.

Çocuklar; derdine düştüğümüz zamanın akıp gittiğinden habersiz, oyun derdindeler.

Çocuklar işte!

Bizde çocuktuk bir zamanlar…

Tatili ipler çeker, okulun tatil oluşuna çok sevinirdik.

Bizim zamanımızda bolca dayak vardı.

Dayaktan yılardık.

Tatili biraz da o nedenle isterdik.

Şimdi öyle değil…

Çocuklar evde olamadıkları kadar okullarda özgür ve özel…

Veliler, öğretmenin ses tonundan rahatsız olabiliyor, bunu da şikâyet konusu yapabiliyor, “Çocuğumun psikolojisi bozuldu.” diyebiliyor.

Neyse tatile girdi çocuklar…

Okul konforlu bir yaşam alanı da sunsa tatil tatildir.

İki hafta boyunca öğrenci tatilin tadını çıkaracak…

Gezecek, tozacak, eğlenecek…

Tabii ki de dinlenecek…

Çocukların; tablet, telefon, televizyon, bilgisayar bağımlılığı velilerin kâbusu…

Çocuklar için büyük bir tehlike…

Ne diyeyim, her dönem çocukların karşısına bir şeyler çıkartılıyor.

Bizim zamanımızda videolar yeni çıkmıştı.

Kahvehanelerde, pastanelerde video izlemek için bin bir yolu denemekteydik.

Bunun için az yumurta, ceviz satmadık…

Anlayacağınız her zaman çocukların sınanacağı bir tehlike vardı.

Tehlikelerden uzak duran hep kazanmıştır.

Başarı öyle kolay gelmez.

Bu arada çocukların karnesine çok takılmayın!

Kızıp, azarlamayın, psikolojik şiddet uygulamayın çocuklara…

Karnedir...

İyiliği, kötülüğü yıllar içinde değişebilir.

Nice kötü karneli çocuklar en iyi yerlere gelmiştir.

Örneklerle sabittir.

Öğretmenler tatilde “Çocuklar bol bol kitap okuyun.” demiştir.

Çocuklar, hem dinlenecek hem de iki haftayı çok iyi değerlendirecek...

Öyle yan gelip yatmak yok.

Velilere büyük iş düşüyor.

Biliyorsunuz, eğitim ailede başar.

Aile çocuğunu iyi yetiştirmezse, okul çocuğu eğitmede yetersiz kalır.

Tertip, düzen…

En önemlisi de ahlak…

Son zamanların en büyük eksiği, çocukların ahlaki konularda istendik düzeyde yetişmemesi…

Ahlaki çöküntü net!

Biz yine tatil meselesine dönelim.

Sabah erkenden kalkmalar, okulun yolunu tutmalar, dersler, öğretmenler…

Kolay değil…

Bir dönem geride kaldı.

Yoruldu çocuklar…

Bizler; yolda, sokakta, bahçe aralarında, dere kenarında, evlerin damında,gece gündüz demeden oynar dururduk.

Zaman kavramı yoktu.

Devir değişti.

İhtiyaçlar sınırsız olsa da kaynaklar sınırlıdır.

Zaman kavramı tepemizdedir.

Her şey zamanla planlı…

Çocukda olsan fark etmiyor.

Çocuklar sınırlı zaman içinde kendinizi mutlu edecek şeyler yapınız.

Sizden daha değerli bir şey yok!

Kitap okumayı bir angarya iş olarak görmeyin!

Kitap okuyun hem de çok…

Tatile girmeniz, görev ve sorumluluklarınızı yerine getirmeyeceğiniz anlamına gelmez.

Her daim sizi bekleyen görev ve sorumluluklarınız var.

Bu bilinçte hareket ettiğinizi biliyorum.

Anneniz, babanız demokrasinin kılıcı gibi tepenizde; siz unutsanız, unutmak isteseniz de onlar unutturmazlar.

Uzun bir tatil değil…

İki hafta…

Ne diyelim!

Tatil kısa da olsa tadını çıkartın!

Çocuklar tatil başladı…

 

Günler, aylar, yıllar nasıl geçiyor inanın insan anlayamıyor; bir su misali akıp geçip gidiyor.

Bir arkadaşım, “Okul başladığı gün bilki dönem bitmiştir.” derdi.

Haksız da sayılmaz, yeter ki ilk gün başlasın, gerisi geliyor.

Çocuklar; derdine düştüğümüz zamanın akıp gittiğinden habersiz, oyun derdindeler.

Çocuklar işte!

Bizde çocuktuk bir zamanlar…

Tatili ipler çeker, okulun tatil oluşuna çok sevinirdik.

Bizim zamanımızda bolca dayak vardı.

Dayaktan yılardık.

Tatili biraz da o nedenle isterdik.

Şimdi öyle değil…

Çocuklar evde olamadıkları kadar okullarda özgür ve özel…

Veliler, öğretmenin ses tonundan rahatsız olabiliyor, bunu da şikâyet konusu yapabiliyor, “Çocuğumun psikolojisi bozuldu.” diyebiliyor.

Neyse tatile girdi çocuklar…

Okul konforlu bir yaşam alanı da sunsa tatil tatildir.

İki hafta boyunca öğrenci tatilin tadını çıkaracak…

Gezecek, tozacak, eğlenecek…

Tabii ki de dinlenecek…

Çocukların; tablet, telefon, televizyon, bilgisayar bağımlılığı velilerin kâbusu…

Çocuklar için büyük bir tehlike…

Ne diyeyim, her dönem çocukların karşısına bir şeyler çıkartılıyor.

Bizim zamanımızda videolar yeni çıkmıştı.

Kahvehanelerde, pastanelerde video izlemek için bin bir yolu denemekteydik.

Bunun için az yumurta, ceviz satmadık…

Anlayacağınız her zaman çocukların sınanacağı bir tehlike vardı.

Tehlikelerden uzak duran hep kazanmıştır.

Başarı öyle kolay gelmez.

Bu arada çocukların karnesine çok takılmayın!

Kızıp, azarlamayın, psikolojik şiddet uygulamayın çocuklara…

Karnedir...

İyiliği, kötülüğü yıllar içinde değişebilir.

Nice kötü karneli çocuklar en iyi yerlere gelmiştir.

Örneklerle sabittir.

Öğretmenler tatilde “Çocuklar bol bol kitap okuyun.” demiştir.

Çocuklar, hem dinlenecek hem de iki haftayı çok iyi değerlendirecek...

Öyle yan gelip yatmak yok.

Velilere büyük iş düşüyor.

Biliyorsunuz, eğitim ailede başar.

Aile çocuğunu iyi yetiştirmezse, okul çocuğu eğitmede yetersiz kalır.

Tertip, düzen…

En önemlisi de ahlak…

Son zamanların en büyük eksiği, çocukların ahlaki konularda istendik düzeyde yetişmemesi…

Ahlaki çöküntü net!

Biz yine tatil meselesine dönelim.

Sabah erkenden kalkmalar, okulun yolunu tutmalar, dersler, öğretmenler…

Kolay değil…

Bir dönem geride kaldı.

Yoruldu çocuklar…

Bizler; yolda, sokakta, bahçe aralarında, dere kenarında, evlerin damında,gece gündüz demeden oynar dururduk.

Zaman kavramı yoktu.

Devir değişti.

İhtiyaçlar sınırsız olsa da kaynaklar sınırlıdır.

Zaman kavramı tepemizdedir.

Her şey zamanla planlı…

Çocukda olsan fark etmiyor.

Çocuklar sınırlı zaman içinde kendinizi mutlu edecek şeyler yapınız.

Sizden daha değerli bir şey yok!

Kitap okumayı bir angarya iş olarak görmeyin!

Kitap okuyun hem de çok…

Tatile girmeniz, görev ve sorumluluklarınızı yerine getirmeyeceğiniz anlamına gelmez.

Her daim sizi bekleyen görev ve sorumluluklarınız var.

Bu bilinçte hareket ettiğinizi biliyorum.

Anneniz, babanız demokrasinin kılıcı gibi tepenizde; siz unutsanız, unutmak isteseniz de onlar unutturmazlar.

Uzun bir tatil değil…

İki hafta…

Ne diyelim!

Tatil kısa da olsa tadını çıkartın!

Çocuklar tatil başladı.

DİĞER YAZILARI Küçük İnsanlar 01-01-1970 03:00 Niçin Kitap Okunur! 01-01-1970 03:00 Ünlülerin Özel Yaşamları 01-01-1970 03:00 Bir Öğretmen Öldürüldü 01-01-1970 03:00 Savaş Öldürür 01-01-1970 03:00 Sevgi Kurtarır 01-01-1970 03:00 Yan Baktın! 01-01-1970 03:00 Yeni Yıl 01-01-1970 03:00 Sıradan, Basit, Aşağılık 01-01-1970 03:00 Öğretmen 01-01-1970 03:00 Sorgu Mu, Yargı Mı? 01-01-1970 03:00 Cumhuriyet 102 Yaşında... 01-01-1970 03:00 Yozlaşma: Doğruluk, dürüstlük kalmamış... 01-01-1970 03:00 Futbol 01-01-1970 03:00  Komşuda Pişer! 01-01-1970 03:00 Bilgi! Bilgi! Bilgi! 01-01-1970 03:00 Neden Böyleyiz? 01-01-1970 03:00 Bugün varız yarın yokuz! 01-01-1970 03:00 Edip Akbayram 01-01-1970 03:00 Dağın Öte Yüzü 01-01-1970 03:00 Küçük Düşünmek! 01-01-1970 03:00 Ferdi Tayfur 01-01-1970 03:00 İyilik İyidir! 01-01-1970 03:00 Edebiyat ve Tarih 01-01-1970 03:00 Narin 01-01-1970 03:00 Su bitti! 01-01-1970 03:00 Öğretmene Dokunma 01-01-1970 03:00 Bir LGS Daha Geçti 01-01-1970 03:00 Ben Mi Abartıyorum? 01-01-1970 03:00 Öğretmene şiddet! 01-01-1970 03:00 Mülakat 01-01-1970 03:00 Ulusal Egemenlik 01-01-1970 03:00 Yaşam ve Ölüm 01-01-1970 03:00 Ezberci Eğitime Çözüm! 01-01-1970 03:00 Ezberci Eğitim 01-01-1970 03:00 Kitap Okuyalım! 01-01-1970 03:00 Savaşa Hayır! 01-01-1970 03:00 Postmodernizm 01-01-1970 03:00