Memurun Ocak zammı yüzde 6,96 olacak

Memur maaşı Ocak zammı ile ne kadar olacak? Milyonlarca memurun gözü kulağı Ocak zammı ile ilgili gelen haberlerde. TÜİK tarafından Temmuz-Kasım enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından gözler Aralık ayı verisine çevrildi. Bu verinin de açıklanmasının ardından yeni zam ortaya çıkacak. Aralık ayı enflasyon beklenti anketine göre, memur ve memur emeklilerinin Ocak zammı yüzde 6.96 olacak.

ÖĞRETMEN - 19-12-2020 16:17

Milyonlarca memur ve memur emeklisi 4 Ocak'ta yeni zam oranlarını öğrenecekler. Memurlara ve memur emeklilerine yüzde 3 zam ve 2020'nin ikinci yarısındaki enflasyonun yüzde 4'ü aşan kısmı kadar fark yansıtılacak.

Zam oranına ilişkin son ipucu Merkez Bankası'nın beklenti anketinden geldi. Ekonomistlerle yapılan Aralık ayı beklenti anketinde cari yıl sonu TÜFE beklentisi yüzde 14.18 çıktı. Enflasyon tahminine göre, memurlarda ve memur emeklilerinde yüzde 3'lük zamma ilaveten yüzde 3.96 enflasyon farkından yararlanacak. Kesin oran için Aralık ayı enflasyon oranı bekleniyor..

 

Aile yardımı hariç en düşük memur maaşı Ocak zammı yüzde 5 olursa 3 bin 905, yüzde 5.35 çıkarsa 3 bin 918 liraya yükselecek. Memurların aile yardımı da artacak. 6 yaş altı 2 çocuğu olan, eşi çalışmayan memur aylık 532,59 lira alacak.

 

3600 ek gösterge konusunda Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı ile ilgili bakanlıkların çalışmaları sürüyor. 3600 ek gösterge ile ilgili son gelişmeler şu şekilde:

Hazine ve Maliye Bakanı Lütfü Elvan, milyonlarca çalışanı ilgilendiren 3600 ek göstergeye ilişkin müjde verdi. Elvan, "Bakanlıktaki arkadaşlarımız ile Çalışma Bakanlığı'nın 3600 ek gösterge konusundaki çalışmaları devam ediyor. Bunun belirli bir yükü söz konusu. Sağlıklı bir şekilde analiz etme yönünde çaba sarf ediyorlar" dedi.

 

 

 

 

 

Günün Diğer Haberleri